dinsdag 7 augustus 2012

Terug in de tijd,vergeten om...




Ik kom tot de ontdekking dat ik een paar dagen niet op de web blog heb gezet. Is dus echt vakantie in mijn bolletje !!  Zal dit alsnog even doen, WE GAAN DUS NU EEN WEEK TERUG IN DE TIJD….                  Vrijdag,

Het is alweer tweederde van de vakantie, gaat snel. We vermaken ons prima, ook zijn we nog steeds bezig van alles te maken en aan te schaffen. Dus het blijft afwisselend zo de dag door te brengen. Vandaag gaan we naar de markt in Decize. Dit is niet de grote maandelijkse markt maar wel gezellig even onderdompelen in de leefwijze van de fransen. Vanochtend weer iets meegemaakt dat mij wel aan het denken zet. Ik loop de trap op en Knut spurt achter mij aan de trap op, alleen moet hij dan eerst over de    bench heen en deed dit dus ook. Met dat ik zie dat hij de trap op stormt en ik brul dat hij moet blijven….draait hij zich om en valt van de trap !!! Wij allemaal op hem af, ik geef wel aan dat we hem eerst zelf moeten gaan laten gaan. Om te zien of hij zich bezeerd heeft en hoe erg dit dan zal wezen. Hij is helemaal van de kaart. Gaat liggen, als hij wil gaan lopen hinkt hij….. hopen dat het wegtrekt.

Ik mag later wel overal aan zitten . Uiteindelijk valt het erg mee,gelukkig…ga maar eens naar een dierenarts in Frankrijk !  Ik weet niet hoe ik dit zou moeten doen, de taal speelt je dan toch parten.

Op de markt ook even langs de VVV gegaan, lijst met markten in de omgeving gehaald en info over het museum van de  mijnen in La Machine.

Later terug op La Domijn. G was het gras nog een aan het maaien, ik wil eigenlijk ook wel eens maaien….dus geef mij dit apparaat maar eens..      Zo gezegd, zo gedaan. Hier krijg je wel armspieren van zeg, hij gaat er vandoor als je hem niet goed vasthoudt. Daarna lekker weer het water in, heerlijk deze luxe !

Knut neemt in ene een spurt,wij erachteraan …heeft hij een hagedis te pakken in de keuken ! G en Lon gaan de hagedis redden voor zover er iets te redden valt.. Ik vindt deze de volgende dag dood voor het terras, zijn hart heeft het begeven, want hij is helemaal blauw aangelopen..hmhm.





Ook zijn we vandaag naar de nieuwe haven van Decize wezen kijken. Mooi aangelegd maar wel kaal. Er staan ook kleine vakantie huisjes aan de rand van het water. Op het terras iets gedronken,in de zon want de andere tafels waren voor de mensen die kwamen eten. Ook zit er een hotel bij,ziet er netjes uit. De haven was gevuld met een aantal boten,groot en kleine. Wij zijn naar de sluis gelopen waar de boten aan wal worden gehaald. Knut liep naar de waterrand en dronk van het water, schrok zich een hoedje toen er golfjes over hem heen kwamen. Dit was toch weer niet de bedoeling..




‘S avonds  om een uur of 23.00 naar binnen gegaan en “beverbende”gespeeld. Erwin wint voor het eerst een potje begint hij te  zingen; “goede jaren zijn begonnen, want ik heb een spel gewonnen” …hahaha. Lekker slapen en tot morgen !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten