zondag 5 augustus 2012

markten en zo..


Zondag,

Alweer 5 augustus, wat gaat de tijd toch snel. We doen niet veel en eigenlijk toch ook weer wel. Het is maar net hoe je de tijdsinvulling ziet. Ik voel me hier als een VIS in het water…..de hele dag rommelen en verwerken / bijwerken en toch ontspannen. Zo bevalt de vakantie goed…dus ook het hier wezen. De voorspellingen voor het weer zijn al drie dagen dat er onweer en regen komt. Tot nu toe is het weer echt goed.

Fem en lon en G en ik hadden zin  om naar een Vide - Grenier te gaan. Lekker tussen alle “zooi” te rommelen en mensen te zien. Zo gezegd ( geschreven) en ook gedaan. Na het late ontbijt gaan we op pad. Knut gaat gewoon mee, hij went maar aan alle fratsen va deze familie. Hij hoort er nu tenslotte bij ! Het is wel erg warm volop zon en een temperatuur van 26 graden. Daar aan gekomen het dorp door gereden achter alle andere bezoekers aan. De auto geparkeerd in een weiland en terug gelopen. Wat een hoop kramen en mensen………………….heerlijk lekker onderdompelen en snuffelen…

De opstelling van de kramen liep door de hoofdstraat waar ook alle doorgaande verkeer kwam, sommige stonden in een zijstraat. Na een uur lekker even een pilsje op het terras en Knut een bak water. Luisteren naar alle gesprekken en kijken of we het kunnen volgen. Zo leren we ook de taal. (ik dus..)

Knut doet zeer zijn best en snuffelt er lustig bij de andere honden op los. Bij een “poterie” hebben ze een leuke lamp, geen prijs en hij is wel beschadigd. Dus toch maar weer niet nagevraagd. Nu dus wel spijt van, morgen gaan we terug om te zien of deze lamp er nog is en doe ik een bod, ja, onderhandelen is hier nog steeds een leuke bezigheid !

 G ziet plots twee mandflessen voor zijn wijnproductie thuis. Bieden en meenemen voor een redelijke prijs. Hij doet dit niet snel,onderhandelen over de prijs. Maar hij leert het wel, ik ben meestal diegene die dit doet. Hij krijgt er toch twee euro vanaf…goed gedaan !

Als we zo goed als alles gehad hebben lopen we terug naar de auto, onderweg is goed te zien hoe de weg loopt door het dorp. Èen lange straat met kramen en dan rijdt er een vrachtwagen met vol met balen hooi door de straat heen….geweldig om te zien. Ik maak een foto en hoop dat deze en beetje uitdrukt van wat ik zie… ik zal de foto downloaden .

Terug zin Erw en Raph aan het darten, zij hebben de vaat gedaan en zijn samen sportief aan het doen. Mopper,mopper ,mopper, als een dart niet doet wat ze willen. Ach, dfe jongens vermaken zich ..  toch ?!

Wij verkleden ons en gaan het zwembad in om af te koelen. De lucht verandert in een wolkendek met donkere wolken. Volgens de buikenradar krijgen we slecht weer….hebben we al vaker gehoord…we wachten wel af en ruimen de boel pas op als het niet anders kan. Zo is het ook gegaan, we zitten nu binnen en ieder is bezig met iets te doen,radio aan en babbelen – lezen of pokeren. De meiden zijn bezig om het eten te bereiden. Lekker twee van die grote meiden in huis..hmhmhm. Ook heb ik een oma thuis gebeld, ze gaf aan dat ze de web blog leest. TOP moeder !

Inmiddels is het weer droog, heeft niet hard gerent en het is nog warm. Knut ligt uitgeteld op de vloer. Ik ga stoppen en morgen schrijven we weer verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten