vrijdag 21 oktober 2011

Wat wel leuk was, was dat we bij ons eerste bezoek gelijk kennis hebben gemaakt met de buren. Allemaal Fransen…dachten wij toen..nu weten we inmiddels beter…achterburen komen uit Nederland....leuk stel..wel prettig ook dit contact.  Met hen kunnen we Nederlands kletsen en borrelen. Heb ik geen woordenboek nodig.   Ook is het fijn dat zij al langer in LA DOUCE FRANCE een woning hebben , krijgen we informatie over verschillende dingen. Zoals zeker de burgemeester eens bezoeken. Kom ik later op terug.   Inmiddels sta ik al berucht om mijn woordenboek, ik spreek niet goed de taal maar ben bereid dit te leren.  Dus heb ik dit woordenboek bij regelmaat nodig.  Gert gaat het goed af, oefent regelmatig met R, de buurman die ook op de woning let. Zijn vrouw P is een schat, weet veel van kruiden en planten. Eèn avond zaten we koud voor de kachel klaar om te gaan eten ,toen P voor de deur stond . Zij kwam vragen of wij wel eens everzwijn hadden gegeten? NEE,was ons antwoord. Verder begrepen we eigenlijk niet wat zij allemaal zei. Zij verdween en even later stond René met een pannetje met eten voor de deur. LEKKER, everzwijn met gestoomde kastanjes. Ga het recept toch eens vragen. Naaste buur is bijvoorbeeld ook S, jonge weduwe die inmiddels een vaste vriend heeft . Daar gaat ze bij inwonen…we geven haar dan ook de schuld van onze geld uitgaven..haha…wij hebben 500 m2 grond van haar gekocht !!  Ook voor later een apart hoofdstuk of zo.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten