dinsdag 18 augustus 2015

shoppen,rommelen en minder weer

 
Donderdag 13-08-2015
R en P kwamen langs, net toen wij aan het darten waren. R wilde ook mee doen. Hebben we geweten.........hij gooit goed zo op een manier van ; ik ga nu 100 gooien ! En uiteraard hij gooit het dan ook ! Was wel lachen want hij vertelde dat hij eens een worst en een schap had gewonnen met darten in e omgeven. G gaf aan dat het dit verbaasde zoals hij staat te gooien ......gewoon werpen en niet bewust willen mikken op een getal. Ach we hebben tenminste even lol met hen gehad. P staat erbij en lacht mee en verteld dat zij het geheel niet kan. Het is tenslotte toch een mannen sport ?? Ik kan het ook niet en probeer maar iets. Ach, wat maakt dat nu uit...

Vrijdag 14-08-2015
Vandaag zijn Erw en L aangekomen. Zij hebben een vrij rustige reis achter de rug. Wij  hebben boodschappen gedaan. Met G naar Le Clerc sport geweest. Hij heeft een broek nodig en wilde de zaak eens van dichterbij bekijken. Knut moest in huis blijven want hij mag daar niet naar binnen. Het weer is lekker, hopen dat het goed blijft.

Zaterdag 15-08-2015
Samen ontbeten en alles opgeruimd. Er staat een auto voor maison Rouge. J en G zijn gearriveerd.
Het weer is nog redelijk maar de voorspelling is dat de temperatuur minder wordt. In de middag naar Onlay gereden. E was een brocante en wij wilden  laten zien dat er daar overwegend Nederlanders lopen. Nu dit hebben L en Erw kunnen horen. Wij hebben even met een paar er van gebabbel. Maar men verteld inderdaad dat 80 procent van de bewoners Nederlands is daar !! Blij dat wij verder weg zitten , anders kunnen we net zo goed in Nederland een woning kopen ....... Wel hebben we, onderhandelt over de prijs - trouwens we met een Française, een kruiwagen van hout voor in de tuin gekocht....zie de foto's hoe deze is vervoerd.

Iedereen met de keuze van de plaats eens ? Voorlopig laten wij deze hier staan. Later zal je nog wel eens zien dat er een KIP is ingezet, die tot dan toe bovenop het afdak van het terras stond....maar dan moet ik eerst weer een foto maken. Gerommeld, spelletjes gedaan en naar bed.......

Zondag 16-08-2015
Het is vandaag; Tour de La Machine dag.....maar eerst ontbeten het zwembad open gegooid. Koffie gedronken met J en G. Zij kwamen gedag zeggen want gingen weer verder op weg naar Nederland.
Naar L-Mach gereden met een matig zonnetje en 22 graden. De stoeltjes stonden al klaar langs de weg en er was ook al gestart. De auto geparkeerd voor het huis bij H. Zij waren er niet. Was weer een heel evenement. Vijftig rondjes hard door het dorp is een hele "tour"de laatste rondjes werd het steeds drukker op straat, iedereen kwam kijken naar de finish. Terug op het terrein nog steeds redelijk weer maar wel meer bewolking. Helaas heb ik dit niet besteld !!!!!

Maandag 17-08-201
Matig weer; 21 graden en GEEN ZON, niet leuk we zijn tenslotte op ZOMERVAKANTIE. Oké, we vermaken ons ook wel maar toch... ik ben maar de keuken ingedoken en heb de aanrecht geschuurd en weer een olie beurt gegeven. Ziet er weer mooi uit. Gert was met zijn muurtje bezig dit te stuken, zodat er een keer grote keien voor gelegd kunnen gaan worden.
Einde van de dag zijn Er en Lo en G gaan darten en

WIE WON ER ????












De bbq aangezet en buiten gegeten. Ik heb weer nieuwe aanwinst met mijn "olijven schalen ", voor op de aanrecht een lepelhouder en sponshouder en een dipschaaltje. Morgen mogen zij op de aanrecht plaats nemen...


Dinsdag 18-08-2015
Ik hoop niet dat het mooie weer op is. Het is bewolkt en men zegt dat het 23 graden gaat worden. Nu ik moet het nog zien !! Volgens de berichten is het vanaf morgen weer warm weer.....we blijven hopen !
Lo en Erw slapen nog steeds lekker boven , de tent is nog niet opgezet....eerst goed weer...dus kom maar op ! Ik denk dat wij maar een ritje ergens naar toe gaan doen vanmiddag, lijkt mij een goed plan. Ik hoor het zo wel van de rest....tot morgen maar weer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten