donderdag 13 augustus 2015

Lac des Settons en meer meren


Donderdag:
Dit is niet te geloven....heb ik weer ! Heb ik drie dagen geschreven en mijn talenten gebruikt gaat mijn telefoon; ik neem op ....hang op.....en wil verder schrijven
ALLES WEG kan ik op nieuw beginnen !
Ja, ik weet het; opslaan
Vooruit maar weer daar gaan we dan.

Maandag;
hier op het terrein wat rond gehobbeld en gedaan wat we wilden doen...niet veel dus .Begin van de avond zijn R en P langs geweest. P had een schaal met lekkere worst hapjes gemaakt. Lief van haar, maar ik had ook een schaal. Dus was het maar goed dat wij nog niet gegeten hadden. Om 21.30 uur toch even de bbq aangedaan en ieder een stukje vlees met sla gegeten. we hebben tenslotte een aantal dagen bbqen in te halen !! In de tuin naar de sterren liggen kijken, meerdere kwamen naar beneden,of te wel "vallende sterren " Oh ja G is ook nog bij de burgemeester gele en roze zakken gaan halen , dus weer oefenen met alles te verdelen in de bakken
gert die een kruiwagenwiel plakt



schuur in aanbouw buren
 

Bijschrift toevoegen
sterren hemel maar is niets te  zien
 


beplanting terras slaat aan en zwembad is gereed na het plakken van een lek

perziken in de groei


Canal du Nivernias bij Decizes

Decize vanuit St Leger des Vines



sport velden Decize

nieuwe aanwinst voor op weegschaal



Dinsdag;
Temperatuur was lekker dus in de auto en op naar de  meren. Tas met water kaas en brood mee en knut achterin...rijden maar. Allereerst naar Etang des Bayes gereden, dit ligt hoger voorbij St Saulges. Daar liggen vele boten gemeerd en op de kade ter restauratie. Ook mogelijk daar boten of een kayak etc te huren. Een eind langs het water gelopen en meerdere vissers gezien. Daar wordt dit meer veel voor gebruikt. Verderop een camping en daar is een stuk opgespoten strand waar je met kinderen kunt vertoeven. Ook waren er surfers en zeilers op het meertje, gezellige sfeer dus


Etang des Bayes




Etang des Bayes










Weer de auto in en door naar de Morvan - Lac des Settons willen
we bezoeken. Hier is de temperatuur wel onder de bomen zo een 2 graden lager hebben wij ondervonden. Onderaan het meer de auto geparkeerd en gaan wandelen. Ik ben in het water gaan lopen.

kijken naar het water

durf ik wel of niet ?/





Knut wilde ook wel maar ach het is zo een held...op sokken. Het water deinde een beetje op en neer en dat is erg eng. Vrouw kom nou hier op de kant, ik durf niet verder als mijn enkels ! Langs een terrein met plekjes aan het water gelopen en daar ook een camping ontdekt.





vanaf een camping


Langs dit meer zijn vele stukken zandstrand, waar je wel aangeraden wordt om schoentjes aan te doen voor de keien in he dieper gelegen water. Maar een meer voor zwemmers en zonnebaders. Aan de andere kant restaurantjes en een dam , ook daar kun je het water in .

 
herkenbaar ?  potterie is te koop dames !
 
Na deze rit weer even de stoelen klaar gezet voor de visite. K en A kwamen langs. Gezellig geborreld en na hun vertrek maar weer de bbq aan gedaan. Later in deze vakantie gaan wij bij hen bbqen en eten dan eend van de bbq !! Verder ook lekker in he op warmende water van ons bad gelegen en gedobberd. Dit leven bevalt mij voorlopig wel. Ik kom tot rust, de enkele uren werken , die wel moeten gebeuren, zin dan ook beter te doen. BLUB BLUB

Woensdag:
Zakken buiten gezet en ,gelukkig, ze zin mee genomen. Hier lekker van alles gedaan en ook weer nets. Wel even een paar uur voor P gewerkt, meerdere telefoontjes gehad en afgehandeld. Ach zo is het niet zo erg om ook te moeten werken......Temperatuur loopt op en op . Uiteindelijk was het 34 graden rondom het huis en 37 op het terras. Ik heb heerlijk in het water gedobberd en ben aardig rood geleurd. Wel goed ingesmeerd aar ja.... je  moet er iets voor over hebben. Tot in de vroege uurtjes buiten gebleven. Naar e vallende sterren zitten kijken. Wij hebben  er samen zo een stuk of 22 gezien. Sommigen waren erg lang fel en groot, mooi. Knut sloeg op een gegeven moment alsmaar aan, bleek er een egel bij de VOORdeur te liggen

hoedje op en water in


Donderdag;
 is vandaag. Bewolkt maar wel al warm . Het wordt ,zeggen ze, 27 graden. Even de foto's hierbij en dan voor P even werken en de rest van de dag weer voor mij.....


 

 

 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten