woensdag 3 april 2013

Pasen in La Domijn


Voor wij …… en …… worden nog even samen..!!                                             30-03-2103

Om 9.38 uur weer met een vol beladen auto gaan op weg. Zit Knut erin ? Ja, hij is ook weer mee. We krijgen de kans niet om hem thuis te laten, niet dat we dat zouden willen ! Het weer is wisselend in Nederland,het wil maar geen lente worden. We gaan eens kijken of het in La Chapelle anders is. Hond is lekker gaan liggen en ik zit met de pot koffie en twee bekers reisklaar. Alles loopt voorspoedig. We kunnen goed doorrijden. Knut laten we uit op een parkeerterrein bij Senlis,zo’n 20 kilometer boven Parijs. Het weer is droog maar koud…brrrr… 
Parijs door gaat ook redelijk goed, maar eruit is nu weer wat lastiger. Ze zijn de weg aan het asfalteren en de banen worden continue versmalt of omgeleid. Uiteindelijk zijn we Parijs voorbij en zien we bloesem op sommige bomen/struiken  !! Wat een heerlijk gezicht..iets is hier op gang aan het komen ! We hebben zowaar ook nog een beetje de zon,de temperatuur stijgt gelijk 3 graden. Als deze dit volhoudt zijn we tevreden. De pot koffie is al aardig geslonken. Voor wij een stop deden in Senlis zou ik G een kop geven. Dit ingeschonken.
Hij tilt de beker aan de DEKSEL op….gehele inhoud vliegt door de auto ! Hij en ik onder de koffie,lekker zo’n natte broek. Met allerlei zakdoekjes en LOC doekjes aan de slag. Moeten we nog werken ook …stom hoor je tilt een beker toch niet aan de deksel op ? Ach ja kan gebeuren….

Om 17.15 uur zijn we bij ons huis. Uitpakken, hond in de tuin en de uren gedag zeggen. Het motregent aan èèn stuk door. Dit wilden we niet. Okè, we gaan voor de  komende dagen.Ik met Knut naar buiten ,op mijn regenlaarzen. We steken het pad over en ik glij weg met mijn regenlaarzen. AUW,mijn enkel. Toch doorgelopen,nou ja heel rustiog aan. Knut ruikt toch wel genoeg luchtjes en hij doet toch zijn ding wel. Mijn enkel verzwikt, maar deze wordt niet dik. Wel pijnlijk,maar we gaan toch zo naar bed. Rust …gaat weer over voor ik een jongetje ben. G heeft contact met F gehad, zij zit in het stadion met haar zwangere buik. G wordt door smsjes op de hoogte gehouden.

 

Zondag, eerste Paasdag. 31-03-2013
 
Knut en ik waren om 8.30 uur buiten. Om nu te zeggen dat het lekker was..?? !!
Eigenlijk viel het erg mee, koud  maar de zon scheen. De verdere dag hebben we vrijwel buiten doorgebracht. Ik heb verschillende artikelen gehad met mijn verjaardag voor bij ons huisje. Dus deze ben ik gaan plaatsen,althans….ik ben gaan  kijken waar ik het een en  het ander neer kan zetten. De mand is in de huiskamer opgehangen. Deze krijgt een plekje buiten maar ik weet nu even niet zo goed waar.
Houder vetbollen Het vogel voerhuis komt in de fruitboom te hangen. De thermometer gaan we plaatsen aan de zij kant van het huis. Want ja , deze mag NIET in de zon anders geeft hij geen eerlijke temperatuur aan….moet ik toch weten..jaja.. Servetten in de la.
De kip die hebben we nu halverwege de tuin tussen twee bomen in gezet,als of deze kip loopt te eten. Boekensteunen op onze slaapkamer tegen onze verzameling leesboeken. Zo weer genoeg gewerkt. Lekker met een boek naar buiten en daar gelezen,gespeeld met Knut. G zitten helpen met puzzelen. Heerlijk die zon. Het is zo’n 13 graden volgens onze meter en als je het dal in kijkt zie je mist/nevel. Rond zessen naar binnen en gekookt,gegeten en nu gaan we aan de koffie. Tot morgen maar weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten