maandag 15 oktober 2012


Maandag, 15 oktober

Het begon met een grijze lucht. Gert heeft de hond uitgelaten en ik heb rustig aan kunnen doen. Nadat G brood had gehaald hebben we ieder ons ding gedaan, zoals; G hek buiten plaatsen en hout weghalen uit de garage. Ik heb de vaat van gisteravond en het ontbijt toch maar afgewassen. Komt niet gauw voor dat ik dit pas de volgende ochtend doe, maar gisterenavond had ik echt geen zin meer en G had gezegd; ik doe het wel…(ooit eens, haha). Ook ben ik gebeld door een ouder; heb voor dit gezin even iets in orde gemaakt. De buitentemperatuur neemt gestaag toe.

Binnen een taartje gebakken van : peren, appels, mandarijn en banaan. Al het fruit eerst zachtjes laten koken op een laag vuur. Daarna bladerdeeg gebakken en dit opengesneden, gevuld met het fruitmoes. Voor bij de koffie vanavond. Ik ben de buxusplantjes gaan verpotten in mijn tuintje. Heb ook nog het nodige aan ”prikplanten” verwijdert in de tuin.  Met Knut gewandeld en een jager zijn prooi zien ophalen. Knut kan nu lekker zijn gang gaan, alleen nog iets voor de opening van het hekje bij de voordeur.
 
G weet hier wel raad mee, de groencontainer wordt op zijn zij gelegd en doet nu even dienst als hek. Ik heb met Knut geoefend in het over een balk springen, dit was een leuk spelletje. Hij heeft dit gelijk uitgeprobeerd door over de groenbak heen te springen en het pad over te steken naar de overburen !!!

We hebben vandaag lekker een warme zon en blauwe lucht gehad,veel buiten geweest. Pas om half zes gaan koken en toen was de lucht nog blauw. R en P zijn even langs geweest; zij hebben in Nevers het pensioen van P moeten regelen. In februari wordt P 65 jaar, even aan denken dmv een kaart of zo en iets meer  !!!  R heeft G een hekwerk van ijzer geleend voor bij de voordeur, zodat hij rustig een bakje van cement kan maken voor het hekdeurtje. Lijkt wel een gevangenis, maar is super goed bedoeld ! Zal morgen een foto nemen als ik eraan denk..hmhmh.

G heeft ook foto’s gemaakt die we zo op de site zetten tussen het verhaal door. Daar is op te zien dat G weer al het haardhout uit de schuur heeft gehaald. Hij heeft er een mooie bundel van gemaakt. Volgens R hoeft dit niet, want in dit hout kan houtworm zitten maar geen BOKTOR, het hout is te hard. Toch nemen we het zekere voor het onzekere.    
 
Knut heeft lekker met de voetbal van E gespeeld. Soms was hij te snel voor mij en het fototoestel… 


 
Dit is een uitkomst, alleen niet als ik de bal hoog schop en Knut de bal op zijn neus krijgt in volle vaart…au wauw..auw                
                            
Hij sloeg aan toen het buurmeisje met een poesje aan de lijn door de tuin liep, hij wilde naar haar toe. Jammer dan volgende keer beter ! Volgens de buienradar hebben we morgen 0,8 mm regen en verder gewoon zon. Laat maar komen die zon….lekker met een boek denk ik zo ! Op naar de vaat en dan de koffie en lekker onderuit.                           OET MORN  …. A demain !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten