maandag 28 mei 2012

het weer en alles zit mee


Zondag

Het weer is aardig afgekoeld. Ik ben brood gaan halen om even na negenen en toen was het bewolkt en 19 graden. Ik realiseer mij dat ik nu wel een fototoestel mee heb maar geen kabeltje om de foto’s over te brengen. Dus ik plant deze later in. Terwijl ik dit zit te typen hoor ik Knal –Knal – Knal…??????????? Ik loop de keuken in en ontdek dat ik helemaal vergeten ben dat ik eieren op had gezet voor bij het late ontbijt! Heb ik weer, de eieren stonden te koken. Prima, maar als je er niet mee aan denkt en dan KNAL hoort….is het echt over met de eieren. Zij zijn uit elkaar geklapt!!! Hebben te lang droog staan koken en toen zijn zij uit elkaar geknald.

Ik ben baguette en croissants gaan halen. Lekker aan tafel ontbeten. We zien de “mist”optrekken. De heren zijn naar buiten om de laatste hand aan het terras te leggen. Dit heeft een mooi resultaat. Wij zijn erg blij met de niet officiële schoonzonen !!

Ook heb ik met het thuisfront contact gehad. Knut maakt er een vrolijke vermoeiende logeerpartij van. Ik ben benieuwd als we thuis komen hoe hij is. M en ik zitten op het terras en kijken de wolken weg. We geven ze nog even de tijd omdat ik het haar van M ga verven (coupe de ZON). Het kost een hoop tijd al die plukjes haar uit het mutsje te trekken. Zeker weten, als de middelste dochter dit hoort dat ik ook daar de vraag vandaan krijg!! Wat je al niet voor een activiteiten doet als je een weekendje weg bent. Het resultaat mag er wezen, dochterlief is er blij mee…..gelukkig maar.



Inmiddels zijn de wolken weg en is het 24 graden met blauwe lucht. Heerlijk vertoeven. Alleen M haar gezicht is opgezwollen, wij denken aan de autorit met open dak. Wind zon erg warm en vuile lucht… goed koelen en insmeren met Dove.

Aan het einde van de dag lekker de BBQ aan gedaan, later wilden wij marshmallows hierop doen maar dit ging niet. Hebben ze de vuurkorf aan gedaan. Lekkere zoete hap, voor één keertje kan dit wel…toch? Beiden zijn rond 22.00 uur naar bed gegaan, wij nog even zitten kletsen en toen onder de wol.



Maandag

Om 8.00 uur eruit en douchen, dan hebben de kinderen zo de ruimte om alles in te pakken etc. Buiten is er weer een mist, verdwijnt zo weer vanzelf……hopen wij. M komt naar beneden en we bekijken haar gezicht.  De zwelling is tot onder haar ogen gezakt. Dikke ogen, toch maar even thuis de dokter bellen. Net alsof het ontstoken is. Er komt soms ook vuil uit haar ogen. Afwachten maar weer en er het beste van hopen, ondertussen koelen en insmeren die handel. En op de terug weg straks geen dak open doen !!

De kinderen zijn inmiddels weg. G gaat ons ontbijt halen en het zonnetje komt lekker door. Momenteel is het al 19 graden buiten, zal dus wel warm worden. Genieten vandaag nog ! We zullen voor F even naar Decize gaan om te zien of we nog kattenvoer kunnen kopen.

Inmiddels is het half zes in de middag. De temperatuur heeft, in de schaduw, 29 graden gehaald! Ook de zon was aanwezig. Ik heb zand op het terras gestrooid, voor de voegen. En G heeft de randen van de tuin gekortwiekt en zand gezeefd. Zo is de dag weer snel voor bij. Inmiddels is het bewolkt en horen we onweer in de buurt. Wij willen zo eigenlijk de laatste stukken vlees op de BBQ leggen, als het maar droog blijft. Dan alles weer in de garage, morgen moeten wij ook weer naar Nederland terug. In de zomer, half juli, zijn wij weer van de partij.
Het was weer een waar genoegen hier te wezen…… 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten