zaterdag 10 augustus 2013

EN verder met de vakantie van NU !

Vrijdag, 09-08-2013

Ik heb nu een ander lettertype omdat  ik niet meer vooraf iets in Comic.a S,,,,.schrijf,
of te wel op klad. Jammer, maar anders is het te veel werk om over te brengen van de
een naar de andere "bladzijde".

Gisterenmiddag zijn wij naar Pougues - les -Aux gereden, daar eindigde " de tour de
feminin". De damestour eindigde daar midden op de hoofdweg.  Wij hebben de auto in    een zijstraat gezet. Zijn met ons allen, inclusief Knut en kinderwagen naar de eindstreep gelopen. Het was een drukte van je welste, de hele omgeving liep uit.  
Vele mensen liepen heen en weer en zagen de bekenden, wij zagen onze achter buurman P, hij liep foto's te maken. F sprak hem aan, hij heel verbaasd om ons te zien.
 
Want tja, wie komt er nu naar de tour van de dames ? Haha, wij dus ook...

 
Wij liepen een "le facteur" = postbode (in oude kledij) tegen het lijf met een originele fiets.
 
Hij had de eerste mobiele telefoon bij zich, voor op zijn fietsstuur. Hij vermaakte de mensen met zijn act over de telefoon en post.  Erg leuk, ook G heeft hem op de foto genomen.   
F heeft ook een filmpje gemaakt, zal zo kijken of ik die kan plaatsen.......
erg leuk vermaak... 

P is ook op zoek geweest naar de Nederlandse bussen waar de dames bijeen komen, wij  hadden hen nog niet gevonden...... hij ook
niet...  
                                                      
Daar waren de dames, rondjes extra door het dorp en dan over de finish....wie was de eerste ???  

 


  
Een Italiaanse, weet de naam niet meer dus zie het nieuws bulletin, wij hebben genoten ! Eindelijk was de prijsuitreiking daar, veel protocol en bloemen.Na afloop zijn we een crêpe gaan eten,lekker ...   Even een andere dochter iets vertellen: Lon ik weet nu twee adressen dus als jullie weer eens hier zijn... lekkerrrrrr....
Ik had er een met banaan (zonder chocolade) en F en R met chocolade en slagroom.
 
 
 
Bij thuiskomst het eten klaar gemaakt en allemaal wat gerommeld. Onze Jayden was een beetje aan het mekkeren, last van zijn buikje. Er is me een poepbroek uitgekomen, wat zo'n kleine al niet verstouwen moet. 
 
Later op de avond met Knut en G wezen wandelen boven in de weilanden, Knut los laten lopen. Dat was feest !
Het weer is vandaag minder geweest, bewolkt maar wel zo'n 25 graden in de zon voelt dit warmer aan....mopperen doen we in stilte ..
 
R en P zijn een borrel komen drinken om vijf uur. Hij vertelde dat hij niet anders had verwacht dat de aanvraag op deze manier niet zou worden goedgekeurd. We hebben het ook over het hotel/restaurant in La Machine gehad. Van buiten is nl te zien dat er onderhoud aan gepleegd wordt. Dus wij waren benieuwd om te horen of het er op vooruit is gegaan, misschien zelf een keertje kijken.
Vanochtend is P weer naar Nederland vertrokken want zijn dochter komt terug uit Amerika.
F en R hebben aangegeven tot maandag te blijven, R moet woensdag weer werken. Eerder als bedoelt, maar ja, hij wordt terug gehaald. Kunnen ze wel met J nog even bij de andere opa en oma langs, die gaan dan weer weg.                                                                     Alvast hier weer filmpjes van pap R en Zoon J voor opa en oma in Nederland:

 
 
 
Zaterdag, 10-08-2013
 
Het is grijs, met een motterig regentje hier en daar. Op dit moment is het tien uur in d e morgen, het wordt wel al lichter...dus wie weet. Het zonnetje probeert er door te breken,  van mij mag hij/zij. Ik hoor J boven, hij krijgt de fles. Opa G is nog aan het lezen in zijn bed. Zoals gewoonlijk zijn Knut en ik al een tijdje op. Ach, iemand moet de eerste zijn !
 
Ik zal eens even kijken welke foto's ik tussen mijn gebrabbel kan plaatsen. Voor vandaag staat er niets op het programma, lekker niets doen dus....
Wie staat daar aan ons hekje ? De buurman met een bak vol met tomaten ! We worden deze vakantie weer verwent door beide buren, eerst al een courgette en twee keer sla en nu weer deze tomaten. Zullen er weer iets voor verzinnen.
Als ik de foto's terug kijk bedenk ik mij dat ik niet alles heb opgeschreven, maar goed dit kan gebeuren ....toch ?


Op dit moment geeft de klok 10.47 uur aan en schijnt de zon alweer...genieten. Ik stop even en tot straks. Om een voorbeeld te geven van J al zijn speel en slaapmogelijkheden:
De BOX met daarin het ronde kleed met mobiel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten