zaterdag 19 april 2014

Nog een boel te doen

Zo weer even achter de laptop maar wel om dit blog te doen, andere activiteiten stellen we echt even uit.
Wij zijn net naar Decize geweest om een tuinslang te kopen en op de terug weg heb ik een foto, of vijf, gemaakt van de koolzaadvelden. Nu ik heb er eentje uitgezocht die ik op zal laden, dus wel kijken hoor !  Kies maar welke het beste is, ik heb er meer maar vind deze het beste als amateurfotografe vanuit de auto......



We zijn even bij de camping "les bois vieux" langs gereden maar daar is alles stil. Zij zijn in Nederland, dit hebben we nu al voor de tweede keer. Heb nu aangegeven wanneer wij er weer zullen zijn, even bijkletsen is ook leuk op zijn tijd.
Het weer is sinds een uur of één minder geworden, grijs en winderig. Nu om zes uur is de wind gaan liggen en hebben wij  de laatste hand, voor vandaag, gelegd aan de nieuwe beplanting. Tussen dit alles is ook een rode bes geplaatst, ben benieuwd hoeveel we in mei zullen aantreffen, want er zit al een groen besje aan. Verder is het kruip en laagblijvend goed. Dit vereist wel mans krachten want de aarde is zo droog dat Gert veel moeite moet doen om goede gaten te maken waar de gekochte aarde in kan. Maar het staat er mooi bij, hopen dat er af en toe regen valt, als wij weg zijn, dan kan alles goed groeien. Wel hebben we een nieuwe tuinslang gekocht.

Toen we thuis kwamen en Gert de auto ging leeghalen liep ik de keuken in en ik hoorde: psst - psstp - ssst - ssst...  
Ik kijk naar de keuken deur en zie er allemaal water onderdoor lopen !!                                      
GEEEERTTT kom eens kijken er loopt water naar binnen ! Bleek de kraan niet goed te zijn afgesloten en de oude slang lekte er lustig op los !
HEBBEN WIJ WEER, dus alles maar weer gedroogd gedweild en aangesloten en afgesloten ,weet niet meer was wel even een toestand. Maar nu kunnen we weer verder, leest u maar;
In de voortuintjes hebben wij ook van ieder twee stuks- zelfde laagblijvende planten - bijgezet, daar meer aarde op gedaan en het ziet er weer fris uit. Daar staan trouwens de hortensia's in volle knop ! Ben benieuwd of wij hier iets van mee krijgen in mei en later in het jaar.

Ook de blauwe druif is voor het terras geplant, staat leuk is alleen nog klein. Zien jullie ons al druiven plukken ?   Ik neem deze niet op de kiek, doen we volgende keer als hij is aangeslagen.
BBQ - en zit er echt niet in maar we gaan dan maar platen, ook gezellig. Zoals jullie kunnen zien heb ik vergeten de volgende foto in het vorige dag - verslag te zetten die had te maken met  de afsluiting van het buitengebeuren gisteren, zie dus hieronder......
Ook had ik nog beloofd een foto opnieuw te maken van de Kastanjeboom, nu -  zie mij  - of -  zie mij niet staan..hahah...

 
Dames zien jullie hoe deze nu toch gaat groeien ? Kan hij net zo groot worden als bij oma voor ? Oma  / ma wat denkt u ?

Knut heeft weer een ronde Frankrijk gerend, er loopt weer een poes van Renée rond de tuin en Knut is nu het terrein aan het "bewaken" hij blaft en rent zich een hoedje van hot naar her...lachen dus.
Even  pauze want Renée komt binnen met een bord met...??? Hij heeft een bord gevuld met varkensvlees. Gepekeld van zijn eigen varken, deze woog aan het einde zo'n 140 kilo. Gek idee dat wij die nog als een babybiggetje gezien hebben en later als dik geworden beest.Wij gaan uiteraard eens vragen wat er niet gebruikt wordt van het varken. Renée geeft aan dat hij de hersenen aan zijn schoonzus heeft gegeven en de rest is verwerkt in van alles en nog wat. Bijvoorbeeld; hamlappen / worsten / bloedworst / enzo meer. Nu morgenochtend eten wij dus gebakken PAASEIREN  en daar bij de lappen !!! Renée vind het raar dat wij het vlees als ontbijt gaan gebruiken. Nu zijn wij de rare Nederlanders, dit vlees eet je toch alleen als diner ?! Beiden gaan weer naar buiten en ik pen dit even af en ga dan koken.  Oké op naar het aanrecht, fijne avond verder allemaal !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten